2011. február 19., szombat

Rövid bevezető

Nincs már ember, aki ne találkozott volna a Facebook-kal és a benne lévő kimeríthetetlen lehetőségekkel. Egy rakat ember a gép előtt töltött idejének legnagyobb részében ezt az oldalt lesi, azon belül is főleg az üzenőfalat, melyen értesülhetünk ismerőseink aktuális tevékenységeiről, valamint újabb és újabb kis alkalmazásokba sikerül ütköznünk. Temérdek olyan van belőlük, ami totál haszontalan, de vannak vicces tartalmúak, melyeket szívesen kipróbálnak az emberek, és persze sokan ezt alkalmazzák marketing céllal.
Általában mit tud egy ilyen kis program? Kinéz valahogy... csinál valamit... talán a profilunkból ki kap egy-két publikus infót, amiket felhasznál, és valami érdekes, esetleg szórakoztató végeredményt dob ki, melyet végül akár közzé is tehetünk, megjelenik az üzenőfalunkon, meglátják ismerőseink, akik ha kapnak a témán, ugyanígy felveszek az alkalmazást, majd ők is kipróbálják. Tehát ha kreatívak vagyunk és van egy jó ötletünk, az alkalmazásunk hamar elterjedhet a Facebook lakóinak körében.
A kérdés már csak az: Hogy készül el egy ilyen kis program? Én kb csak egy napja tudom, hogy hogyan kell, sok mindent összeollóztam, hogy tudjam. Sokat szívtam vele, de így már elég könnyűnek tűnik, gondoltam másoknak legyen könnyebb, és megosztom a tapasztalatom. Sok dolog van, aminek nem tudom a miért-jét, annyira nem ástam bele magam, a lényeg, hogy kipróbáltam és működik :) akinek több infó kell, az majd utána jár...
Akkor kezdjünk el FB-s alkalmazást készíteni. A következő bejegyzés már erről fog szólni...